W przypadku użytkowników, którzy zarejestrowali się przed 1 sierpnia 2025 r., niniejsze Warunki obowiązują do 16 sierpnia 2025 r., kiedy to zaczną obowiązywać poniższe Warunki.
Wszystkie wcześniejsze wersje Regulaminu można znaleźć TUTAJ.
Regulamin świadczenia usług RAYNET CRM nr 25-08-01
Postanowienia wstępne
Rozumiemy, że czytanie warunków nie jest zabawne. Prosimy jednak o znalezienie chwili czasu i przeczytanie ich już teraz, na początku naszej współpracy. Ich celem jest ustalenie zasad gry tak, żeby Państwo dokładnie wiedzieli, czego mogą od nas wymagać i odwrotnie, czego my oczekujemy od Państwa w związku z Umową, którą zawarliśmy między sobą za pośrednictwem naszego interfejsu internetowego na stronie internetowej raynet.cz, raynetcrm.sk albo raynetcrm.com (dalej również tylko „nasze strony internetowe“) albo ewentualnie w postaci papierowej.
Kim jesteśmy?
Zanim przejdziemy dalej, oto kilka informacji o tym, kim jesteśmy i gdzie można nas znaleźć. Nazywamy się RAYNET s.r.o. i jesteśmy spółką handlową z ponad 20-letnią historią. Zostaliśmy założeni w 2004 roku i mamy siedzibę w Czechach, w Ostrawie - Porubie, a konkretnie przy ulicy Hlavní třída 6078/13, kod pocztowy: 708 00. Aby jednak zachować prostotę w niniejszym regulaminie, jesteśmy po prostu "RAYNET", Państwo są "Klientem", a to są “Warunki”.
Czy jesteś uprawniony do zawarcia z nami umowy?
Jeżeli zawierają Państwo z nami umowę w imieniu Klienta, który jest osobą prawną, to oświadczacie, że macie pełne upoważnienie do tego, aby wiążąco zawrzeć taką umowę. W takim przypadku przyjmujemy również, że główna odpowiedzialność za wykonanie praw i obowiązków wynikających z Umowy oraz za Konto użytkownika spoczywa na organie statutowym takiej osoby prawnej.
Zgoda na niniejsze zasady i warunki
Korzystaniem z naszego softwaru RAYNET CRM, potwierdzacie, że starannie zapoznaliście się z tymi Warunkami, przeczytaliście je w całości i zgadzacie się ze wszystkim, co w nich postanowiliśmy.
Pojedynczy punkt kontaktowy i moderacja treści
Następnie informujemy Państwa, że zgodnie z DSA (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2022/2065 z dnia 19 października 2022 o jednolitym rynku usług cyfrowych) zorganizowaliśmy jednolite miejsce kontaktowe, którym jest adres e-mailowy pomoc@raynetcrm.pl.
Dalej również wspominamy, że przy udostępnianiu i pracy naszego RAYNET CRM nie dochodzi do żadnego moderowania treści naszych Użytkowników.
Pojęcia
Co określamy za pomocą niektórych pojęć
Ponieważ chcemy uniknąć wszelkich nieporozumień i chcielibyśmy używać tego samego języka, wyjaśnijmy, co rozumiemy przez niektóre pojęcia, których będziemy używać w dalszej części Warunków:
CRM jest softwarową aplikacją RAYNET CRM do zarządzania kontaktami z Klientami (Customer Relationship Management), która jest własnością RAYNET i w stosunku do której RAYNET wykonuje prawa autorskie.
RAYNET jest spółką handlową RAYNET s.r.o., REGON: 26843820, z siedzibą Hlavní třída 6078/13, Poruba, 708 00 Ostrava, Republika Czeska, wpisaną w Sądzie Okręgowym w Ostrawie pod sygnaturą akt C 28180, gdzie jesteśmy jedną ze stron Umowy tak, jak jest to niżej zdefiniowane. Jednocześnie jesteśmy również administratorem danych osobowych, zarówno Państwa jako Klienta, jak i poszczególnych Użytkowników. A następnie jesteśmy też podmiotem przetwarzającym dane osobowe (ewentualnych) klientów Klienta.
Klientem są Państwo, czyli osoba, której umożliwiliśmy korzystanie z CRM.
Umowa. Przez Umowę rozumie się umowę zawartą między Państwem jako Klientem, a nami jako RAYNET. Ta umowa między nami może powstać na dwa różne sposoby. Albo tak, że wypełnią Państwo i prześlą formularz rejestracyjny na naszych stronach internetowych, albo możemy ją również zawrzeć klasycznie, na piśmie w postaci papierowej. Na podstawie takiej Umowy umożliwimy potem Państwu korzystanie z CRM.
Podpisywanie online jest funkcją, którą udostępniamy naszym Klientom we współpracy ze spółką Digital Solutions, s.r.o., dalej również tylko DigiSign, aby ułatwić im podpisywanie umów i to na warunkach określonych tymi Warunkami.
Warunki regulują nasze wzajemne prawa i obowiązki przy udostępnianiu CRM na podstawie zawartej Umowy. Warunki są nierozłączną częścią Umowy.
Instancja jest oznaczeniem dla konta Klienta w CRM. Instancja jest zakładana przez wypełnienie i odesłanie formularza rejestracyjnego na naszych stronach internetowych.
Konto użytkownika jest pojęciem nadrzędnym, które zawiera w sobie zarówno „Wykorzystywane konta użytkownika“, jak i „Wolne konta użytkownika“. W ramach zarządzania Państwa Instancją jasno widać, które Państwa Konta użytkownika są aktualnie wykorzystywane, a które są wolne.
Wykorzystywane konto użytkownika jest kontem z własnymi danymi dostępowymi przypisane przez Klienta do konkretnego Użytkownika w celu korzystania z CRM.
Wolne konto użytkownika jest Kontem użytkownika, które w danej chwili nie jest przypisane do żadnego konkretnego Użytkownika. Są to Konta użytkownika, które mamy dla Państwa zablokowane tak, aby w przyszłości mogli Państwo kiedykolwiek i natychmiast przypisać je do swoich konkretnych Użytkowników.
Konto administratorskie jest kontem utworzonym przez Klienta w celu administrowania Instancją i poszczególnymi kontami Użytkowników. Administrator konta Administratorskiego jest jednocześnie Użytkownikiem.
Tracking e-maili to funkcja umożliwiająca śledzenie otwierania wiadomości oraz klikania w linki zawarte w e-mailach, jeśli Użytkownik wyda takie polecenie. Uzyskanie odpowiedniego tytułu prawnego do korzystania z funkcji trackingu leży po Państwa stronie, nie ponosimy za to odpowiedzialności.
Użytkownik to osoba fizyczna działająca po stronie Klienta, która loguje się do CRM za pośrednictwem swojego konta Użytkownika. Użytkownik jest podmiotem danych osobowych według ustawy nr 110/2019 Sb. o przetwarzaniu danych osobowych.
Konektor API jest programowym interfejsem CRM, który umożliwia wewnątrz CRM pracę z danymi z aplikacji stron trzecich.
Okres próbny jest okresem, podczas którego mogą Państwo jako Klient korzystać bezpłatnie z CRM, aby zapoznać się z jego funkcjami i przekonać się, czy będzie Państwu odpowiadał. Okres próbny trwa 30 dni i zaczyna biec z chwilą, kiedy jest założona Instancja Klienta w CRM.
Opłata jest miesięczną albo roczną płatnością za korzystanie z CRM.
Okresem rozliczeniowym jest jeden miesiąc kalendarzowy, jeżeli uzgodniliśmy to, że Opłatę będą Państwo płacić na bazie miesiąca. Okresem rozliczeniowym może też być i jeden rok kalendarzowy, jeżeli uzgodniliśmy to, że Opłatę będą Państwo płacić raz w roku.
AutZ. Skrót AutZ jest pomyślany jako Prawo autorskie, czyli ustawa nr 121/2000 Sb. w skutecznym brzmieniu.
OZ. Skrót OZ jest pomyślany jako Kodeks cywilny, czyli ustawa nr 89/2012 Sb. w skutecznym brzmieniu.
GDPR oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
Co obowiązuje jeżeli w umowie jest coś innego niż w warunkach?
Jeżeli w Umowie albo w którymś z jej aneksów na piśmie i wiążąco postanowimy coś innego, niż to określają te Warunki, obowiązywać będzie to, co postanowiliśmy w Umowie albo aneksie. W pozostałych przypadkach obowiązują te Warunki.
Okres próbny i płatne użytkowanie
Nikt nie chce kupować kota w worku i dlatego oferujemy Państwu możliwość całkiem bezpłatnego testowania przez 30 dni naszego CRM. Gwarantujemy Państwu, że te pierwsze 30 dni nie jest z naszej strony związane z żadnymi opłatami i/ani zakończenie korzystania z CRM nie wiąże się z żadną opłatą.
Jak długi jest okres próbny?
Okres próbny trwa 30 dni od założenia Państwa Instancji w ramach CRM.
Czemu służy okres próbny?
Okres próbny służy do tego, aby mogli się Państwo szczegółowo zapoznać z funkcjami, które oferuje nasz CRM i przekonać się, że w pełni odpowiada on Państwa potrzebom i że nadaje się do tego, do czego chcą go Państwo zastosować. Jako klient przyjmują też Państwo odpowiedzialność za to, że sprawdziliście CRM, że będzie Państwu odpowiadać i że jest przydatny do osiągnięcia zaplanowanych przez Państwa wyników.
Co stanie się z danymi, które w okresie próbnym wprowadzą państwo do crm?
Jeżeli zdecydują się Państwo przenieść swoją Instancję do trybu płatnego użytkowania, to dane, które wprowadzili Państwo do CRM, zostaną zachowane. W przypadku, gdy po upływie Okresu próbnego nie zdecydują się Państwo na kontynuowanie z nami współpracy, to po upływie 90 dni od zakończenia Okresu próbnego wszystkie Państwa dane będą nieodwracalnie usunięte z CRM.
W jakim zakresie mogą państwo korzystać z crm podczas okresu próbnego?
Zakres korzystania z CRM kieruje się trzema podstawowymi elementami – czasem, terenem i ilością. W okresie próbnym CRM można używać następująco:
Zakres czasowy: 30 dni od założenia Państwa Instancji;
zakres terytorialny: nieograniczony;
zakres ilościowy: według możliwości utworzonych kont Użytkowników.
Wszystkie obowiązki i ograniczenia, które ustalają Warunki dla użytkowania CRM, odnoszą się także do jego użytkowania w Okresie próbnym, z wyjątkiem tych obowiązków i ograniczeń, które swoim charakterem odnoszą się tylko do płatnego użytkowania CRM.
Kiedy kończy się okres próbny?
Okres próbny skończy się, jeżeli nastąpi przynajmniej jedna z poniższych trzech sytuacji:
upłynie czas według punktu 3.2. Warunków albo;
przeniosą Państwo Instancję do trybu płatnego użytkowania CRM.
administrator unieważni instancję za pośrednictwem interfejsu CRM.
Płatne użytkowanie CRM
Kiedy i jak mogą państwo przenieść swoją instancję do trybu płatnego użytkowania?
Płatny tryb użytkowania mogą Państwo aktywować w swojej Instancji kiedykolwiek podczas Okresu próbnego i to za pośrednictwem interfejsu użytkownika CRM. Taką aktywacją przejawiają jednocześnie Państwo wiążącą zgodę na to, że za dalsze użytkowanie CRM będziecie płacić Opłatę. Jeżeli nie przeniesiecie swojej Instancji do trybu płatnego użytkowania podczas Okresu próbnego, to możecie to jeszcze zrobić w terminie 15 dni od jego zakończenia.
W jakim zakresie mogą państwo korzystać z crm w trybie płatnego użytkowania?
Prawo do korzystania z CRM w trybie płatnego użytkowania powstaje dla Państwa na podstawie tego, że wspólnie zawarliśmy Umowę, Państwo w ramach interfejsu użytkownika aktywowali tryb płatnego użytkowania i jednocześnie zapłacili Państwo Opłatę. Przy spełnieniu wszystkich tych warunków powstaje dla Państwa prawo do korzystania z CRM w następującym zakresie:
zakres czasowy: uzgodniony okres przy systematycznie powtarzających się płatnościach Opłaty;
zakres terytorialny: nieograniczony;
zakres ilościowy: według możliwości utworzonych kont Użytkowników.
Opłata
Ile państwo zapłacą?
Wysokość Opłaty za korzystanie z CRM jest określona jednym z następujących trzech sposobów:
Cennikiem opublikowanym na naszych stronach internetowych, jeżeli zawarli z nami Państwo umowę za pośrednictwem wypełnienia i wysłania formularza rejestracyjnego na naszych stronach albo;
Umową, przy założeniu, że między nami doszło do zawarcia pisemnej umowy w wersji papierowej.
Inaczej, jeżeli tak postanowimy
Wysokość podstawowej Opłaty bez usług dodatkowych jest obliczona jako cena za jedno Konto użytkownika dla danego okresu Rozliczenia, pomnożona przez liczbę kont Użytkownika z uwzględnieniem punktów 4.3. i 4.4. Usługi dodatkowe są płatne według Cennika.
Robimy wszystko w tym celu, aby CRM umożliwił Państwu reagować na potrzeby Państwa działalności gospodarczej i dlatego mogą Państwo natychmiast kupować w CRM nowe Konta użytkownika i to nawet w czasie danego okresu rozliczeniowego. Zawsze zakładają Państwo Konto Użytkownika i opłacają cały Okres Rozliczeniowy z góry. Oznacza to, że nie przysługuje Państwu zwrot części opłaty, a dostęp do konta będzie aktywny aż do końca opłaconego okresu. Wierzymy, że i tak macie dosyć prac papierkowych i dlatego nie chcemy Państwa obciążać dodatkową fakturą przy każdym zwiększeniu liczby kont Użytkownika. Dlatego co prawda przy zakupie nowych kont Użytkownika, zobaczycie zaraz w ramach interfejsu CRM, ile za nie zapłacicie, ale cenę za nie przeniesiemy Państwu aż do najbliższej faktury miesięcznej, według której nam za nie zapłacicie wstecz, według liczby dni, w których mieliście zakupione nowe Konta użytkownika w danym okresie Rozliczeniowym. Faktura na dalszy okres Rozliczeniowy w ramach przedpłaty będzie zawierać już te nowo dodane Konta użytkownika.
Wyjątek dotyczy Instancji, dla których mamy uzgodnioną roczną przedpłatę (okresem Rozliczeniowym jest jeden rok). Cały rok jest długim okresem i dlatego w takim przypadku prześlemy Państwu fakturę za nowo dodane Konta użytkownika zaraz po ich zakupieniu. Jeżeli jednak kupicie je tuż przed końcem Państwa przedpłaty, to znaczy w trakcie 12 miesiąca danego rocznego okresu rozliczeniowego, to w przypadku nowych kont Użytkownika będziemy postępować według punktu 4.3. czyli tak samo jak przy przedpłatach miesięcznych.
Jeśli zdecydują się Państwo na zmianę planu cenowego na wyższy w trakcie Okresu rozliczeniowego, różnica w cenie za pozostałe dni zostanie automatycznie obliczona i uwzględniona na następnej fakturze. Nawet jeśli po kilku dniach zdecydują się Państwo wrócić do niższego planu. W przypadku rocznej subskrypcji, jeśli przejdą Państwo na wyższy plan w trakcie Okresu rozliczeniowego, faktura na różnicę w cenie zostanie wystawiona i wysłana natychmiast po dokonaniu zmiany. Jeśli jednak zmiana planu nastąpi w ostatnim miesiącu rocznego Okresu rozliczeniowego, zastosujemy tę samą procedurę jak w przypadku subskrypcji miesięcznych – różnica w cenie zostanie doliczona do następnej faktury.
Ceny są podawane zawsze bez VAT.
W ramach tych Warunków wiążąco przyjmują Państwo do wiadomości i zgadzają się z tym, że Opłata nie wiąże się z tym, czy we właściwym okresie będziecie faktycznie korzystać z CRM. Opłatę wnosicie za to, że korzystanie z CRM jest Państwu umożliwione.
Jeśli opłacą Państwo naszą usługę CRM, nie przysługuje Państwu zwrot opłaty – nawet jeśli przestaną Państwo korzystać z CRM w trakcie danego Okresu Rozliczeniowego.
Jak będą obsługiwane rozliczenia?
Oferujemy dwie opcje rozliczeń. Rozumiemy, że klasyczny cykl rozliczeniowy jest niepotrzebnie uciążliwy zarówno dla Państwa, jak i dla nas. Jako rozwiązanie oferujemy automatyczną płatność kartą. Jeśli z jakiegoś powodu ważne jest, aby zachować klasyczną procedurę, jest to również możliwe. Płatność przelewem bankowym można skonfigurować w CRM w administracji instancji, a jeśli ta opcja nie jest dostępna w administracji instancji, skontaktujcie się z naszym działem obsługi klienta, który może włączyć tę opcję.
Automatyczna płatność kartą
Pierwszy wariant „automatyczną płatność kartą“ działa tak, że w interfejsie CRM, w sekcji ustawień, w pozycji dotyczącej rozliczania i fakturowania, wprowadzacie swoją kartę płatniczą do CRM. W kolejnych okresach rozliczeniowych zostanie z niej pobrana właściwa kwota, a Państwo otrzymają już tylko gotową fakturę. Oczywiście mogą to Państwo kiedykolwiek skontrolować, ale o płatnościach nie musicie już pamiętać.
Płatność przelewem bankowym
Drugim wariantem jest klasyczne fakturowanie, kiedy to wysyłamy Państwu fakturę na adres e-mailowy, który mają Państwo podany w sekcji rozliczania i fakturowania. Płatność faktury wynosi 14 dni od dnia jej wystawienia. Wystawiona faktura spełnia wszystkie wymagania stawiane dokumentom księgowym i podatkowym przez aktualnie obowiązujące przepisy prawne (szczególnie ustawę o VAT). Ze względu na to, że opcja ta powoduje większe obciążenie administracyjne, jest ona opłacana według Cennika (Ręczne dopasowywanie płatności zajmuje dużo czasu, wolimy wykorzystać go na wsparcie Państwa jako naszych Klientów).
Elektroniczne wysyłanie faktur
Jako Klient niniejszym zgadzają się Państwo, że faktury będą wysyłane Państwu tylko elektronicznie na e-mail(y), które mają Państwo podane w CRM, w sekcji rozliczania i fakturowania, co uważają Państwo za wystarczające.
Co się stanie, jeżeli spóźnią się państwo z zapłaceniem faktury?
To, co się stanie, jeżeli później zapłacą nam Państwo fakturę, zależy od tego, o ile później to będzie. Zasadniczymi etapami opóźnienia są:
3 dni. W przypadku, gdy opóźnienie zapłacenia poprawnie wystawionej faktury przekroczy 3 dni po terminie płatności, zostanie Państwu zablokowany dostęp do CRM. Jak tylko zapłacą Państwo dłużną kwotę, dostęp zostanie Państwu przywrócony.
60 dni. Jeżeli Państwa opóźnienie z zapłaceniem faktury przekroczy 60 dni, Państwa Instancja zostanie unieważniona. Gdyby Państwo chcieli ją przywrócić, musielibyśmy o tym zadecydować na piśmie.
150 dni. Przy przekroczeniu 150 dni opóźnienia z zapłaceniem faktury dojdzie do tego, że Państwa Instancja w CRM będzie nieodwracalnie skasowana, łącznie ze wszystkimi danymi, które są jej częścią.
Uczciwe użytkowanie CRM
Nadużywanie okresu próbnego
Bezpłatny Okres próbny jest naszym uprzejmym krokiem w stronę klientów i nie ma służyć do tego, aby ktoś przez jego nadużywanie unikał opłacania Opłaty. Zakładamy, że nie będzie to Państwa przypadek, ale jeżeli ktoś wielokrotnie nadużywałby Okresu próbnego CRM sprzecznie z dobrymi obyczajami, możemy mu zablokować możliwość tworzenia dalszych Instancji i jednocześnie możemy wymagać rekompensaty szkody, która dla nas powstała przez takie działania i to łącznie z ujmą niemajątkową.
Prawa własności intelektualnej
CRM jak i całe software z nim związany są naszą własnością intelektualną.
Żadnych ustaleń zawartych w tych Warunkach nie można interpretować jako przekazanie ani udzielenie licencji, podlicencji albo innego prawa użytkowania w znaczeniu AutZ dla tych części CRM, które udostępniamy Państwu jako usługę, oprócz ustaleń wymienionych w ust. 5.4 i 5.6 tych Warunków. Mają Państwo prawo korzystania z CRM i usług związanych, ale nie macie prawa rozpowszechniać tego softwarowego rozwiązania, pobierać, instalować ani jakkolwiek udostępniać. Nie macie też uprawnień bez naszej pisemnej zgody do włączania CRM do innego wyposażenia softwarowego.
Może stać się tak, że podczas trwania stosunku umownego według tych Warunków dojdzie do utworzenia jakiejkolwiek realizacji, która jest chroniona według Prawa autorskiego (szczególnie dzieło lub baza danych) albo jakiegokolwiek innego chronionego dobra intelektualnego. Może stać się nawet tak, że w przypadku, kiedy będą nam Państwo pomagać w tworzeniu jakiegoś rozszerzenia CRM albo na przykład nowej funkcji, zostaną Państwo z punktu widzenia prawa współautorem takiego rozszerzenia, funkcji albo podobnego produktu. W takim przypadku zgadzają się Państwo z tym, że taka realizacja automatycznie staje się częścią naszego CRM, że my wykonujemy do niej wszystkie prawa i że te Warunki rozszerzą się na korzystanie z takiego produktu.
Przy założeniu, że naruszycie obowiązki ustalone w poprzednim rozdziale, mamy prawo odstąpienia od tych Warunków i domagania się od Państwa rekompensaty powstałej szkody i to łącznie z ujmą niemajątkową.
Wyjątkiem w zakresie postanowień punktu 5.3 tych Warunków jest klucz API, który mogą Państwo uzyskać w swoim koncie Użytkownika i który jest dziełem autorskim w znaczeniu Prawa autorskiego. Z tego więc powodu udzielamy Państwu na podstawie rejestracji Państwa konta Użytkownika, licencji do wykonywania prawa korzystania z klucza API w postaci, w jakiej jest dostępny w danym, konkretnym czasie. Licencję udziela się jako niewyłączną, na czas trwania stosunku umownego według tych Warunków (najdłużej jednak na czas trwania praw majątkowych do kluczy API), wyłącznie dla potrzeb korzystania z klucza API zgodnie z tymi Warunkami i w odpowiadający temu sposób. Licencji udziela się na teren całego świata. Użytkownikowi klucz API jest udostępniony albo za pośrednictwem dostępu zdalnego (za pośrednictwem interfejsu użytkownika), albo w nawiązaniu do rejestracji konta Użytkownika tego Użytkownika. Użytkownik nie jest upoważniony do udostępnienia podlicencji osobom trzecim ani do przekazania licencji na osobę trzecią. Płatność za licencję jest zawarta w Opłacie.
Jeżeli w ramach świadczenia usług na podstawie tych Warunków dojdzie do wykonania jakiejkolwiek realizacji, która jest chroniona według AutZ (szczególnie dzieło lub baza danych) albo jako jakiekolwiek inne chronione dobro intelektualne, taka realizacja stanie się częścią CRM, a Warunki użytkowania CRM rozszerzą się i na takie dobra.
Zwracamy uwagę, że przez zawarcie Umowy nie powstają Państwu żadne prawa do znaków ochronnych lub innych praw własności przemysłowej RAYNET, ani innych osób trzecich.
Jeżeli na naszych stronach internetowych albo w sieci społecznej napiszecie opinię, która mogłaby być uznana za dzieło autorskie w znaczeniu postanowień § 2 AutZ, udzielacie nam z chwilą wysłania opinii wyłącznego uprawnienia do użytkowania takiego dzieła w formie początkowej i zmienionej, w nieograniczonym zakresie terytorialnym i ilościowym, do jakiegokolwiek sposobu użytkowania i do jakiegokolwiek celu, w zakresie czasowym na czas trwania majątkowych praw autorskich. Nie mamy obowiązku korzystania z licencji. Ponadto w zakresie takiej licencji możemy udzielić podlicencji albo przekazać licencję jakiejkolwiek osobie trzeciej bez ograniczenia, z czym wiążąco zgadzacie się wysyłając opinię. Dla wykluczenia wątpliwości licencja zawiera wyłączne upoważnienie do publikowania takiej opinii, zmieniania, korygowania, połączenia z innym dziełem lub włączenia do dzieła zbiorczego, przetwarzania łącznie z tłumaczeniem (na przykład na inny język) i to również za pośrednictwem trzeciej osoby, upubliczniania opinii pod nazwą naszej spółki, na co wyrażają Państwo zgodę.
Prosimy przyjąć do wiadomości, że Państwa opinię możemy też publikować na swoich stronach internetowych i w sieciach społecznych. Niniejszym zwracamy też Państwa uwagę na to, że jakiekolwiek takie opublikowanie może zawierać nazwę (albo pseudonim), który zastosowali Państwo przy wysyłaniu swojej opinii.
Należy również pamiętać, że RAYNET może wykorzystywać dowolne znaki towarowe, nazwy firm, logotypy i nazwy handlowe Klienta w celu identyfikacji Klienta jako swojego klienta w materiałach marketingowych, na swoich stronach internetowych, w prezentacjach lub w CRM. W tym celu Klient udziela RAYNET niewyłącznej, ogólnoświatowej licencji na używanie tych znaków na czas trwania stosunku umownego na podstawie niniejszych Warunków.
Jeśli nie życzysz sobie, abyśmy nadal używali Twojej marki, firmy, logo lub nazwy handlowej albo Twojej recenzji, po prostu napisz do nas na adres pomoc@raynetcrm.pl, a nie będziemy ich w ten sposób wykorzystywać.
Dane dostępu należy przechowywać w tajemnicy
Jesteście uprawnieni do korzystania z CRM tylko osobiście, ewentualnie za pośrednictwem upoważnionych osób. Prosimy zachować w tajemnicy swoje dane dostępowe do kont Użytkownika, aby nie doszło do ich nadużycia ze strony osób trzecich. Jeżeli naruszyliby Państwo ten swój obowiązek, będą Państwo odpowiedzialni przed nami i dalszymi osobami za wszystkie ujmy, które byłyby spowodowane takim nadużyciem.
Limity użytkowania
Chcemy, aby nasze usługi działały bezawaryjnie dla wszystkich klientów i dlatego musimy jako jeden ze środków ustawić limity użytkowania, które służą do tego, aby nasze usługi były użyteczne dla wszystkich. Szczegółowy wykaz poszczególnych limitów znajduje się pod adresem https://raynetcrm.pl/cennik/#limits.
Limit liczby rekordów
Do limitu rekordów wliczamy sumę następujących elementów:
Wszystkie rekordy zarejestrowane w Bazie kontaktów
klienci,
osoby kontaktowe,
Leady;
Wszystkie rekordy zarejestrowane w Sprzedaży
szanse sprzedaży,
produkty,
oferty,
zamówienia,
faktury,
projekty;
wszystkie rekordy zarejestrowane w Działaniach
zadania,
spotkania,
wydarzenia,
wiadomości e-mail,
rozmowy telefoniczne,
listy.
Jeżeli będziecie się zbliżać z całkowitą liczbą rekordów do limitu Państwa planu cenowego, to zostaniecie o tym ostrzeżeni w swojej Instancji. Jak tylko przekroczycie limit, nie będziecie mogli wykonywać nowych rekordów. Jednocześnie system umożliwi Państwu zwiększenie limitu przez przejście na wyższy plan. Jeżeli osiągniecie limity w najwyższym planie, skontaktujemy się z Wami i ustalimy rozwiązanie, które będzie dla Państwa najkorzystniejsze z uwzględnieniem Państwa aktualnych i przyszłych potrzeb.
Limit dzienny przy wykorzystywaniu konektora api
Limit dzienny operacji przy wykorzystaniu Konektora API jest ustalony według wybranego planu cenowego. Konkretny harmonogram znajduje się pod adresem https://raynetcrm.pl/cennik/#limits. Przy przekroczeniu limitu dostęp na dany dzień zostanie zablokowany. Po wzajemnym porozumieniu limit można zwiększyć, ale to jest dla nas związane ze zwiększeniem nakładów na infrastrukturę, co prowadzi do tego, że ten wzrost będziemy musieli uwzględnić zgodnie z Cennikiem.
Jeżeli będą Państwo korzystać z API w zbyt intensywny sposób, przez co rozumiemy wielkość pobieranych danych przekraczającą 100 GB miesięcznie albo nierównomiernie obciążać system tak, że mogłoby to grozić ograniczeniami dla innych klientów, wezwiemy Państwa do poprawienia tego stanu. W przypadku, kiedy z Państwa strony nie dojdzie do poprawienia tego stanu do 5 dni roboczych od naszego wezwania, zastrzegamy sobie prawo do wyłączenia Państwa Integracji.
Obsługa klienta
Gotowość i chęć naszego wsparcia klienta do udzielenia Państwu pomocy przy jakimkolwiek problemie jest nieograniczona, ale dzień ma niestety tylko 24 godziny. I dlatego każdemu Użytkownikowi możemy zagwarantować 1 godzinę wsparcia na chacie, e-mailem albo telefonicznie w miesiącu. Zakres wsparcia klienta zależy od wybranego planu cenowego. Szczegółowy harmonogram znajduje się pod adresem https://raynetcrm.pl/cennik/#support.
Zapraszanie innych użytkowników i odpowiedzialność
Jeżeli zdecydują Państwo o zaproszeniu do Państwa Instancji kolejnego Użytkownika (ewentualnie przypisaniu dalszych Użytkowników do Wolnych kont użytkownika), będą oni korzystać z ich własnego Konta użytkownika z ich własnymi danymi dostępowymi. Jednakże Konto Użytkownika jest upoważnione wyłącznie do korzystania z niego przez jednego Użytkownika i nie jest dozwolone współdzielenie go między wieloma osobami, nawet w przypadku ich kolejnego użytkowania. Środek ten służy ochronie bezpieczeństwa, zgodności z modelem licencjonowania oraz zapewnieniu prawidłowego działania CRM. RAYNET zastrzega sobie prawo do weryfikacji przestrzegania niniejszego postanowienia, a w przypadku jego naruszenia do powiadomienia Klienta i zaproponowania rozwiązania, w tym dostosowania zakresu licencji.
Potem mają Państwo obowiązek zapoznania Użytkownika, którego zapraszacie do swojej Instancji, z tymi Warunkami i pouczenia go o wszystkich prawach i obowiązkach, które z nich wynikają. Jest to dla Państwa dobra, ponieważ odpowiadacie za to, że Użytkownicy, których zaprosicie do Państwa Instancji, będą przestrzegać tych Warunków. Jeżeli Użytkownik, którego zaprosicie do Państwa Instancji, spowoduje nam jakąkolwiek szkodę (i to łącznie z ujmą niemajątkową) szczególnie tak, że będzie działać sprzecznie z Warunkami, to Państwo odpowiadają za niego tak, jakby to Państwo sami spowodowali tę szkodę.
Ponadto mogą Państwo ustawić poziomy uprawnień Użytkowników, których zaprosicie do Państwa Instancji. Poszczególne poziomy różnią się zakresem funkcji CRM, do których ma dostęp dany Użytkownik w Instancji. Poziomy uprawnień (poziomy zabezpieczeń), z których mogą Państwo wybierać, są opisane w Państwa Instancji, w sekcji Ustawienia > Konta użytkowników.
Nie odpowiadamy za żadną szkodę, która dla Państwa powstanie ze względu na to, że Użytkownik miał inne uprawnienia, niż się Państwo spodziewali (na przykład, jeżeli zapomnicie zmienić podstawowe ustawienia uprawnień Użytkownika, który potem ze względu na niewystarczające uprawnienie nie zdąży na czas wykonać konkretnej operacji w CRM i w ten sposób dla Państwa powstanie szkoda albo utrata zysku).
Ponadto nie odpowiadamy za jakąkolwiek szkodę, którą Użytkownik, którego zaprosiliście do Państwa Instancji, spowoduje właśnie Państwu.
Wysyłanie wiadomości e-mail
Na Koncie Użytkownika dostępna jest funkcja wysyłania wiadomości e-mail. Ważne jest, aby odpowiadali Państwo na wiadomości zawierające dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z RODO (GDPR). Dbamy o to, aby zapewnić Państwu takie funkcje, które to umożliwiają. Nie weryfikujemy jednak podstawy prawnej do wysyłki każdej wiadomości e-mail, odpowiedzialność za to spoczywa na Państwu.
Mamy prawo w każdej chwili zweryfikować podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych, które Państwo zgromadzili (w tym przypadku adresów e-mail), aby spełnić nasze obowiązki prawne. Jeśli nie przedstawią Państwo odpowiedniej podstawy prawnej, możemy tymczasowo zawiesić Konto Użytkownika do momentu, gdy przedstawią ją Państwo lub usuną adresy e-mail z używanej przez siebie bazy danych w celu wysyłki przez CRM.
Nie jesteśmy zobowiązani do umieszczania w Państwa wiadomościach e-mail określonych elementów wymaganych przez GDPR, na przykład stopki umożliwiającej wypisanie się z otrzymywania komunikacji handlowej itp.
Zgromadzona baza adresów e-mail należy do Państwa, nie przekazują nam Państwo żadnych praw do tej bazy danych.
Zapasowa kopie danych
W dzisiejszych czasach niewiele jest równie strasznych rzeczy, jak perspektywa utracenia pracowicie zebranych danych handlowych i dlatego w tej kwestii musimy się oprzeć na ich właściwym kopiowaniu.
Jak odbywa się tworzenie zapasowych kopii danych?
Jako RAYNET wykonujemy codzienne kopiowanie danych, które Państwo złożyli w CRM. Kopiowanie odbywa się z reguły od godz. 02:00 SEČ/SELČ - czas środkowoeuropejski.
Poszczególne kopie zapasowe przechowujemy minimalnie przez okres 90 dni od ich utworzenia. Jeżeli jest to technicznie możliwe, to nawet i dłużej.
Prosimy przyjąć do wiadomości, że z przyczyn technicznych tak samo są też rezerwowane dane dla Instancji, które były zablokowane, unieważnione albo oczekują na nieodwracalne skasowanie. Na powyższe jako Klient wyrażacie swoją zgodę.
Jak można się dostać do swoich kopii zapasowych?
Aby poprosić o kopię zapasową danych, należy wysłać wiadomość e-mail na adres: pomoc@raynetcrm.pl. Następnie prześlemy informacje o procedurze pobierania kopii zapasowej danych na adres e-mail podany w żądaniu (lub na adres, z którego żądanie zostało wysłane). Samą kopię zapasową wyślemy do Państwa za pośrednictwem skrzynki danych lub na adres e-mail i hasło SMS-em na numer telefonu podany we wniosku.
W jakim formacie otrzymasz kopię zapasową?
Na podstawie powyższego żądania kopię zapasową danych prześlemy jako:
Kopia bazy danych w formacie SQL;
Kopia załączników i plików w skompresowanym archiwum.
Udostępnienie klientowi zapasowej kopii danych i inne wrażliwe operacje na żądanie
Chcemy jak najlepiej chronić Państwa wrażliwe dane i dlatego, jeżeli wystąpią Państwo o udostępnienie kopii danych albo o inną operację dotyczącą dostępu do Państwa danych, będziemy musieli sprawdzić, że rzeczywiście wnioskuje o to osoba do tego upoważniona. Służy do tego jeden z następujących sposobów:
Podpis urzędowo poświadczony. Wniosek z podpisem urzędowo poświadczonym.
Skrzynka danych. Wniosek wysłany za pośrednictwem Państwa skrzynki danych.
Podpis Online za pośrednictwem CRM i ewentualnie rozmowa na video. Wniosek jest podpisany za pośrednictwem modułu CRM „Podpisywanie Online dokumentów“.
Podpis elektroniczny ze znacznikiem czasu. Wniosek jest w takim przypadku w postaci elektronicznej (PDF), podpisywany gwarantowanym podpisem elektronicznym opartym na certyfikacie kwalifikowanym i zaopatrzony w kwalifikowany znacznik czasu. Do takiego wniosku trzeba załączyć certyfikat kwalifikowany, na którym oparty jest dany podpis, zawierający jednoznaczny identyfikator podpisującej osoby (i to konkretnie IK MPSV).
Inny sposób, który umożliwi nam jednoznaczne i uchwytne sprawdzenie tożsamości osoby działającej za Klienta.
Za osobę upoważnioną do wnioskowania o kopię w imieniu Klienta uważamy wyłącznie osobę Klienta (w przypadku osoby prawnej, dowolnego członka zarządu spółki). Klient może również udzielić w tym celu pełnomocnictwa osobie trzeciej z poświadczonym podpisem (w przypadku osoby prawnej pełnomocnictwa mogą udzielić wyłącznie osoby upoważnione do działania w imieniu tej osoby prawnej - zazwyczaj dyrektor zarządzający).
Jeżeli będą Państwo tak chcieć, to mogą nas Państwo uprzedzić, że w Państwa przypadku nie mamy do sprawdzenie tożsamości stosować któregoś ze sposobów podanych w podp. b.), c.), d.) albo e.) punktu 6.7, ewentualnie mogą Państwo zawęzić grono osób, które są upoważnione wnioskować za Klienta o kopię (jeżeli chcieliby Państwo poszerzyć grono tych osób, to taki wniosek trzeba nam przesłać na piśmie z potwierdzonym urzędowo podpisem osoby upoważnionej do działania za Klienta). Jeżeli chcieliby Państwo ograniczyć grono osób o inną osobę spełniającą kryteria punktu 6.8., to ta osoba musi się na to zgodzić, w przeciwnym razie takiego wniosku nie uwzględnimy.
W przypadkach, kiedy będziemy to uważać za celowe, możemy trwać przy tym, aby Państwa wniosek był zaopatrzony w urzędowo potwierdzony podpis osoby upoważnionej do działania za Klienta. Jeżeli są Państwo osobą prawną, to możemy trwać przy tym, aby Państwo działali za spółkę prawną w taki sposób, jaki jest zapisany w Rejestrze handlowym (na przykład wielu pełnomocników razem, albo każdy osobno).
Czy użytkownik zapłaci cokolwiek za przekazanie zaliczki?
Jako Klient mają Państwo prawo do bezpłatnego udostępnienia rezerwowej kopii danych raz na każde 6 miesięcy kalendarzowych. Udostępnienie każdej kolejnej kopii danych będzie płatne według Cennika obowiązującego w okresie, kiedy wystąpią Państwo o udostępnienie rezerwowej kopii danych.
Dostępność usługi, odpowiedzialność, wymagania techniczne i aktualizacje
Jaką dostępność usługi gwarantujemy?
Gwarantujeme Państwu dostępność CRM w zakresie 99,50% w miesiącu kalendarzowym.
Do czego macie prawo, jeżeli dostępność nie jest taka, jaką gwarantujemy?
Jeżeli dostępność nie jest na poziomie, który Państwu gwarantujemy w punkcie 7.1. Warunków, to dla Państwa powstaje prawo domagania się od nas:
dostępność 98,00 - 99,49%: prawo do zniżki w wysokości 35% z Opłaty za okres Rozliczeniowy, który rozpoczął się we właściwym miesiącu kalendarzowym.
dostępność mniejsza niż 98,00%: prawo do zniżki w wysokości 50% z Opłaty za dany okres Rozliczeniowy.
W przypadku, gdy okres Rozliczeniowy jest jeden rok, zniżkę oblicza się według poprzednich punktów a. i b. jako zniżkę z 1/12 Opłaty za okres Rozliczeniowy. Zniżka za niedostępność będzie więc naliczana tylko z proporcjonalnej części Opłaty w konkretnym miesiącu kalendarzowym. Jeżeli CRM nie będzie dostępny na poziomie, który Państwu gwarantujemy w punkcie 7.1. Warunków i w dalszym miesiącu kalendarzowym, to mają Państwo ponownie prawo do zniżki z 1/12 Opłaty za okres Rozliczeniowy i tak dalej.
Regularna konserwacja
Z powodu usprawniania usług wykonujemy systematyczna konserwację CRM, co oznacza, że dostęp do CRM może być czasowo na krótko ograniczony albo nawet wykluczony. Systematyczną konserwację wykonujemy z zasady poza zwykłym czasem pracy (godz. 08:00 – 17:00 SEČ/SELČ - czas środkowoeuropejski), aby jak najmniej Państwa ograniczać. Czas systematycznej konserwacji nie zalicza się do limitu dostępności CRM według punktów 7.1. i 7.2. Warunków, co wiążąco przyjmują Państwo do wiadomości. O tym, kiedy systematyczna konserwacja będzie się odbywać poinformujemy Państwa za pośrednictwem powiadomienia, które wyświetli się Państwu w interfejsie użytkownika CRM.
Kiedy nie odpowiadamy za szkodę albo niedostępność?
Za niedostępność CRM nie odpowiadamy też w sytuacji, która jest spowodowana okolicznościami wykluczającymi odpowiedzialność. Za takie uważa się okoliczności niezależne od naszej woli, które uniemożliwiają nam wykonywanie naszych obowiązków. To nie obejmuje takich sytuacji, w których takim przeszkodom mogliśmy zapobiec albo je pokonać, albo jeżeli o takiej przeszkodzie wiedzielibyśmy już w czasie powstania naszego zobowiązania.
Jako przykład tego, jakie przeszkody trzeba uważać za okoliczności wykluczające naszą odpowiedzialność, możemy w szczególności wymienić następujące zdarzenia:
Strajk, jeżeli to zdarzenie nastąpi na skutek zorganizowania go przez strony trzecie;
Atak terrorystyczny;
Wojny, rozruchy społeczne i wojskowe, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, ograniczenia z powodu kwarantanny;
Uderzenie pioruna, trzęsienie ziemi, pożar, burza, powódź, obsunięcie się gruntu;
Zdarzenia, na podstawie których zostanie ogłoszony stan awaryjny albo inne okoliczności ograniczające ze strony organów państwowych, wojewódzkich Stacji Sanitarnych lub innych instytucji, oddziałujących bezpośrednio lub pośrednio na działalność spółki Raynet.
Nie ponosimy odpowiedzialności za właściwości, funkcjonalność ani poprawność działania poszczególnych softwarów, które zastosują Państwo do integracji albo konfiguracji (połączenie z określonymi softwarami / usługami / SaaS) tak, aby współpracowały z CRM. Tę odpowiedzialność ponoszą dostawcy dalszego softwaru, z którymi muszą Państwo zawrzeć osobną umowę. Niedostępność którejś z integracji albo konfiguracji nie zalicza się również do gwarantowanej dostępności CRM według punktu 7.1. tych Warunków.
Przyjmują Państwo do wiadomości i zgadzają się z tym, że nie ręczymy za ewentualnie powstałe straty finansowe, spowodowane wstrzymaniem pracy CRM z powodu jego aktualizacji albo koniecznej konserwacji.
Usługi dodatkowe
Do CRM mogą być włączone usługi dodatkowe świadczone przez osoby trzecie (na przykład lokalizacja geograficzna ewidencjonowanych adresów, mapy, uzupełnianie kursów walutowych i danych z Rejestrów handlowych). Ze względu na to, że tych usług nie świadczymy, to nie możemy ręczyć za poprawność, prawdziwość, kompletność ani aktualność informacji, które otrzymają Państwo przy korzystaniu z tych usług dodatkowych i tak samo nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za szkodę, którą Państwu może spowodować wyłączenie świadczenia tych usług dodatkowych. Niedostępność którejś z usług dodatkowych nie zalicza się również do dostępności według punktów 7.1. i 7.2. tych Warunków. Cały ten punkt jako Klient, przyjmują Państwo wiążąco do wiadomości.
Zawartość strony internetowej
Nie odpowiadamy również za niewłaściwą treść stron internetowych albo usług, które są na tych stronach prezentowane, w hiperlinkach umieszczonych przez Państwa bezpośrednio w CRM albo w innej części Państwa systemu, ponieważ w żaden sposób nie wpływamy na zawartość tych stron internetowych. To postanowienie oczywiście nie dotyczy przypadków, kiedy hiperlinki odsyłają na nasze własne strony internetowe.
Wyposażenie techniczne
Mają Państwo obowiązek zapewnić odpowiednie wyposażenie techniczne, które Państwu umożliwi korzystanie z właściwości CRM według tych Warunków. Wcześniej, zanim zaczną Państwo korzystać z CRM, mają Państwo obowiązek sprawdzić, czy Państwa wyposażenie techniczne odpowiada wymaganiom technicznym CRM, które można znaleźć na naszych stronach internetowych w sekcji Wymagania techniczne.
Zmiany crm
Kiedykolwiek jesteśmy upoważnieni do wykonywania zmian (aktualizacji) treści i funkcji (dodawania i usuwania treści/funkcji) CRM. To odbywa się automatycznie, a te Warunki obowiązują potem dla zaktualizowanej wersji CRM. Ze względu na to, że CRM jest udostępniony w formie “as is” czyli “taki jak jest”, nie mogą Państwo odrzucić tych zmian. O aktualizacjach CRM będziemy Państwa oczywiście z wyprzedzeniem informować i to albo za pośrednictwem e-maila, naszych stron internetowych, albo za pośrednictwem ostrzeżenia w interfejsie użytkownika CRM.
W przypadku, gdy ze zmianą CRM według poprzedniego punktu nie będą się Państwo zgadzać, to ze skutkiem od dnia początku obowiązywania zmiany CRM nasza Umowa zanika, a dla Państwa powstaje prawo do domagania się udostępnienia Państwa rezerwowej kopii danych. Brak zgody na zmianę mogą Państwo wyrazić unieważnieniem swojej instancji według punktu 8.5. Warunków.
Odpowiedzialność za sprawność adresu e-mailowego
Odpowiadają Państwo za to, że Państwa adres e-mailowy, który jest podany w administracji CRM, będzie sprawny (to znaczy, że na niego będzie można doręczać e-maile z naszej strony). W przypadku, gdy Państwa adres e-mailowy z jakiegokolwiek powodu przestanie działać, mają Państwo obowiązek go zmienić i zgłosić do administracji CRM sprawny adres e-mailowy.
Nie ponosimy odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę spowodowaną w związku z tym, że adres podany w administracji Państwa CRM nie działa, albo jeżeli nie można na niego doręczać e-maili (na przykład, jeżeli oznaczą Państwo któryś z naszych e-maili jako spam, a my Państwu potem nie możemy poprawnie doręczać e-maili). Na Państwa e-mail możemy doręczać zawiadomienia o aktualizacjach albo faktury. W Państwa interesie leży to, aby wszystko działało tak, jak powinno.
Państwo przeciwnie, ponosicie odpowiedzialności za to, że Państwa adres e-mailowy będzie w pełni sprawny i macie obowiązek zrekompensowania nam jakiejkolwiek szkody, która nam powstanie w związku z tym, że adres e-mailowy podany w administracji Państwa CRM nie działa (na przykład, jeżeli w związku z tym nie będziemy mogli Państwu doręczyć faktury).
Czas trwania i zakończenie stosunku umownego
Kiedy umowa wygasa?
Umowa wygasa w następujących przypadkach:
z upływem czasu, na który była zawarta;
przez wypowiedzenie z naszej strony;
przez odstąpienie z naszej strony;
przez unieważnienie Instancji z Państwa strony;
jeżeli jest przez Państwa unieważniona Państwa Instancja w CRM w przypadku opóźnienia z zapłaceniem Opłaty dłuższym niż 60 dni;
w przypadku, gdy wyrazicie swój brak zgody na nowe brzmienie Warunków (patrz punkt 9.2. Warunków).
Wypowiedzenie z naszej strony
Umowę z nasze strony jesteśmy upoważnieni wypowiedzieć nawet bez podania przyczyny, przy czym okres wypowiedzenia jest dwanaście miesięcy i zaczyna biec z pierwszym dniem miesiąca następnego po miesiącu, w którym wypowiedzenie było doręczone. W takim przypadku wypowiedzenie prześlemy Państwu albo pocztą, albo przez skrzynkę danych. Jeżeli wypowiedzenie będziemy wysyłać pocztą, to wyślemy je na adres siedziby Państwa spółki, jeżeli są Państwo osobą prawną albo osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, albo na adres Państwa miejsca zamieszkania, jeżeli są Państwo osobą fizyczną. Jeżeli w taki sposób nie uda się nam Państwu doręczyć wypowiedzenia, to będzie się uważać, że wypowiedzenie zostało doręczone Państwu trzeciego dnia od jego przekazania podmiotowi świadczącemu usługi pocztowe, co wiążąco przyjmują Państwo do wiadomości. Umowa zanika ze skutkiem na dzień upływu okresu wypowiedzenia.
Odstąpienie z naszej strony
Jesteśmy upoważnieni do odstąpienia od Umowy swoim jednostronnym oświadczeniem w sytuacji, kiedy w poważny sposób naruszą Państwo któryś z obowiązków, który wynika dla Państwa z Umowy i to szczególnie, jeżeli korzystają Państwo z CRM w sposób, który jest sprzeczny z tą Umową albo z obowiązkami, które dla Państwa wynikają z ustawy i innych ogólnie obowiązujących przepisów prawnych. W takim przypadku jesteśmy upoważnieni domagać się od Państwa rekompensaty szkody tym spowodowanej łącznie z ujmą niemajątkową.
Przez odstąpienie Umowa zanika ze skutkiem na dzień, kiedy Państwu doręczymy zawiadomienie o odstąpieniu. Jeżeli chodzi o zasady doręczania odstąpienia od umowy, obowiązują dla nich podobne postanowienia o doręczaniu wypowiedzenia jak zawarte w punkcie 8.2. Warunków.
Rozwiązanie z państwa strony
Jako Klient są Państwo upoważnieni w każdej chwili do anulowania swojej Instancji w CRM i to za pośrednictwem interfejsu CRM. Przez anulowanie Instancji zanika też sama Umowa i to ze skutkiem na dzień, kiedy z Państwa strony wykonano anulowanie.
Rozwiązanie ze względu na opóźnienie w zapłaceniu opłaty
Jeżeli dojdzie do opóźnienia w zapłaceniu Opłaty, które będzie większe niż 60 dni, to Umowa zanika ze skutkiem na dzień, kiedy opóźnienie przekroczy 60 dni. W takim przypadku Państwa Instancja w CRM zostanie anulowana, jeżeli na piśmie nie ustalimy czegoś innego.
Udostępnienie kopii rezerwowej przy zakończeniu umowy
W przypadku zakończenia Umowy ostatnia utworzona rezerwowa kopia danych jest udostępniana bezpłatnie przy założeniu, że wystąpią Państwo o nią w sposób, który jest uregulowany w punkcie 6 tych Warunków.
Jednak żebyśmy mogli udostępnić Państwu wyżej wymienioną kopię, muszą o nią Państwo wystąpić w terminie 80 dni od zakończenia umowy. Gdyby Państwo wystąpili później, to z największym prawdopodobieństwem nie będzie to już możliwe, ponieważ w tym czasie dane zostaną już nieodwracalnie skasowane.
Zmiany Warunków i wysokości Opłaty
Żebyśmy mogli świadczyć Państwu jak najlepsze i najbardziej niezawodne usługi, nie możemy się obejść bez możliwości bieżącego zmieniania tych Warunków. Warunki mogą więc być z naszej strony jednostronnie zmienione albo skasowane na piśmie. Nie muszą się jednak Państwo niczego obawiać, o wszystkich zmianach zostaniecie poinformowani z dostatecznym wyprzedzeniem i będziecie mieć możliwość na to zareagować, jeżeli nie zgodzicie się z nimi. Bez jakichkolwiek niemiłych zaskoczeń!
Proces zmiany warunków
O zmianie warunków będziemy Państwa informować zawsze co najmniej 15 dni przed wejściem w życie takich zmian i to w formie powiadomienia w Państwa Instancji, w formie banera na naszych stronach internetowych albo e-mailem, który podali Państwo przy rejestracji albo który ustawili Państwo w koncie Użytkownika CRM jako główny adres e-mailowy. W przypadku, gdy ze zmianą Warunków Państwo się nie zgodzą, to mają Państwo prawo odstąpić od Umowy przez usunięcie Państwa Instancji w znaczeniu postanowień punktu 8.5. tych Warunków. W przypadku, gdy będą Państwo korzystać z naszego CRM i innych Usług również po dniu nastąpienia skuteczności zmiany Warunków, uważa się, że zgadzają się Państwo ze zmianą Warunków.
Jednostronna zmiana opłaty
Wysokość Opłaty i dalszych pozycji wymienionych w Cenniku jesteśmy upoważnieni zmienić z jednym wyjątkiem, którym są umowy zawarte na czas określony. O zmianie wysokości opłaty zawiadomimy Państwa w podobny sposób, jaki podaliśmy wyżej w przypadku zawiadamiania o zmianie Warunków. Jedyną różnicą jest to, że o takiej zmianie zawiadomimy Państwa zawsze na co najmniej 30 dni przed jej wejściem w życie.
Nowa wysokość Opłaty jest dla Państwa wiążąca z początkiem pierwszego okresu Rozliczeniowego, następnego po upływie tego czasu. W przypadku, gdy nie zgodzą się Państwo ze zmianą Cennika, będą Państwo mieli prawo odstąpienia od Umowy przez anulowanie Państwa Instancji w znaczeniu postanowień punktu 8.5 tych Warunków. W przypadku, gdy będą Państwo korzystać z naszego CRM i innych Usług również po dniu nastąpienia skuteczności zmiany Cennika, uważa się, że zgadzają się Państwo ze zmianą Cennika.
Jednostronna zmiana limitów
Harmonogram poszczególnych limitów dostępnych na https://raynetcrm.pl/cennik/#limits jesteśmy upoważnieni zmieniać w dowolnej chwili. O zmianie zawiadomimy Państwa w podobny sposób, jaki podaliśmy wyżej w przypadku zawiadamiania o zmianie Warunków. W przypadku, gdy nie zgodzą się Państwo ze zmianą limitów, będą Państwo mieli prawo odstąpienia od Umowy przez anulowanie Państwa Instancji w znaczeniu postanowień 8.5 tych Warunków. W przypadku, gdy będą Państwo korzystać z naszego CRM i innych Usług również po dniu nastąpienia skuteczności zmian, uważa się, że zgadzają się Państwo ze zmianą.
Raynet jest podmiotem przetwarzającym dane osobowe w odniesieniu do danych osobowych, które Państwu powierzyli Państwa klienci i które są wprowadzone do CRM. Jednocześnie z umową i tymi Warunkami zawieramy też Umowę o przetwarzaniu danych osobowych, która tworzy Załącznik nr 2 tych Warunków, w którym znajdziecie więcej szczegółów o tym, jak odbywa się przetwarzanie Państwa danych osobowych.
Warunki podpisywania online
Postanowienia wstępne
Aby pomóc Państwu w zakończeniu biurokratycznego ping-ponga związanego z podpisywaniem umów, przygotowaliśmy dla CRM funkcję, która ułatwi życie Państwa handlowcom. Podpisywanie online. Państwo i Państwa klienci mogą podpisywać nowe dokumenty w prostym środowisku online.
Gdzie znaleźć podpisywanie online
Aby mogli Państwo wykorzystać podpisywanie Online, muszą Państwo przesunąć Instancję do trybu płatnego użytkowania. Potem zakładkę z podpisywaniem Online można znaleźć w szczegółach karty zapisów. Ta zakładka wyświetli się Państwu automatycznie i nie trzeba jej włączać w Ustawieniach. Zakładkę z podpisywaniem Online można znaleźć przy tych zapisach:
Klient;
Osoba kontaktowa;
Szansa sprzedaży;
Oferta;
Zamówienie.
Czy jest gdzieś instrukcja?
Sam proces podpisywania online jest szybki i prosty i sam będzie Państwa kierować. Gdyby mimo to potrzebna była jakaś porada, to przejrzystą instrukcję można znaleźć tutaj.
Na czym polega podpisywanie online
Zasada podpisywania Online polega na tym, że jesteśmy zdolni ustalić przez dwuetapową weryfikację (telefon komórkowy i e-mail), która osoba i w jakiej chwili podpisała dany dokument. Jednocześnie z podpisem powstaje dokument o tym, kiedy osoba, która podpisuje, wyraziła swoją wolę. To jest ważne na przykład dla ustalenia chwili, w której była zawarta umowa, przyjęte zamówienie albo podpisana faktura.
Zgodność z rozporządzeniem eIDAS
Opisana procedura podpisywania Online jest w pełni zgodna z eIDAS (rozporządzenie Unii Europejskiej nr 910/2014 o elektronicznej identyfikacji i usługach budowania zaufania w zakresie transakcji elektronicznych na wewnętrznym rynku europejskim). Tak jest zabezpieczane, żeby podpis online był bezpieczny i obowiązujący w całej UE.
Umowa podpisana online jako dowód
Decydowanie nie życzymy Państwu jakichkolwiek niezgodności albo sporów, ale jest dobrze wiedzieć, że dokumenty podpisane sposobem podpisywania Online mogą służyć jako dowód w postępowaniu sądowym albo administracyjnym. Są wiążące tak samo, jak byśmy je podpisali na piśmie.
Okres, przez który dokument może być podpisany
Podczas procesu ustawiania podpisywania Online trzeba ustawić czas, w którym będzie można podpisać dany dokument. Jednocześnie można też ustawić przypomnienie o zbliżaniu się do końca tego okresu. Jeżeli nie będą mieć Państwo ustawionego tego czasu, to prosimy liczyć się z domyślnym ustawieniem czasu 7 dni.
Odpowiedzialność za szkodę spowodowaną zaniedbaniem
Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z pominięciem ustawienia dłuższego lub krótszego okresu, w którym można podpisać dokument (np. w przypadku wygaśnięcia okresu na podpisanie dokumentu).
Limitowanie szkody związanej z podpisywaniem online
Jeżeli w związku z podpisywaniem Online spowodowalibyśmy Państwu jakąkolwiek szkodę (poza sytuacjami wymienionymi w poprzednim punkcie), odpowiadamy przed Państwem tylko za rzeczywistą szkodę i to maksymalnie do wysokości jednej Opłaty za plan miesięczny.
Archiwizacja i przegląd podpisanych dokumentów
Państwa podpisane dokumenty archiwizuje DigiSign przez okres 3 lat od ich podpisania. Podczas korzystania z naszego CRM do archiwizowanych dokumentów dostaną się Państwo w sekcji Ustawienia – Dodatki – Elektroniczny podpis dokumentów – Przegląd.
Jak uzyskać archiwizowane dokumenty po zakończeniu korzystania z crm
Jeżeli przestaną Państwo korzystać z naszego CRM, to mogą Państwo do nas wystąpić o archiwizowane dokumenty na adres e-maila pomoc@raynetcrm.pl. Aby można było wystąpić o archiwizowany dokument, trzeba znać identyfikator koperty (dokumentu), który znajduje się albo w Państwa e-mailu, albo w protokole z audytu, który jest wygenerowany przy podpisywaniu.
Bezpłatne podpisywanie online
Nikt nie chce kupować kota w worku i dlatego podpisywanie Online mogą Państwo wypróbować bezpłatnie. Co miesiąc. Nawet na 4 dokumentach.
Cena podpisywania online - plan miesięczny
Podpisywanie Online ponad 4 dokumentów miesięcznie oferujemy na podstawie zapłaconego planu miesięcznego. Jak już polubicie podpisywanie Online i 4 dokumenty miesięcznie nie będą już Państwu wystarczać, ustawią Państwo w Ustawienia – Rozszerzenia– Elektroniczny podpis dokumentów - plan miesięczny, który będzie Państwu odpowiadać. Według potrzeb będzie go można później rozszerzać.
Obniżenie planu miesięcznego
Jeżeli potrzebowaliby Państwo z jakichś przyczyn zmniejszyć swój plan miesięczny, to możecie to zrobić w taki sam sposób jak powiększenie i to w sekcji Ustawienia – Rozszerzenia – Elektroniczny podpis dokumentu. Jeżeli potrzebowaliby Państwo ograniczyć plan na miarę, prosimy skontaktować się ze wsparciem klienta.
Plan miesięczny na miarę
Rozumiemy to tak, że życie przynosi sytuacje, które wymagają przygotowania oferty na miarę. Dlatego przy potrzebie podpisywania większej ilości dokumentów uszyjemy Państwu ofertę na miarę, która będzie Państwu pasować jak ulał. Zatwierdzimy ją wspólnie.
Fakturowanie w ramach podpisywania online
Jeżeli chodzi o fakturowanie podpisywania Online, znajdziecie je jako kolejną pozycję na systematycznie wystawianej fakturze. Żadnych dodatkowych faktur!
Zakończenie planu miesięcznego
Jeżeli zdecydują się Państwo korzystać z podpisywania Online, to cały moduł możecie kiedykolwiek zakończyć w sekcji Ustawienia – Rozszerzenia – Elektroniczny podpis dokumentów.
Wysokość ceny planu miesięcznego, warunki i funkcje podpisywania Online, możemy zmieniać w podobny sposób, jak cenę, warunki i funkcje CRM. Zasady do zmiany ceny, warunków i funkcji CRM łącznie z postanowieniami o powiadomieniu o zmianach lub odpowiedzialności, proporcjonalnie stosuje się i do podpisywania Online. Aby uzyskać więcej informacji prosimy zajrzeć do części 7. i 9. tych Warunków.
Zasady digisign
O szczegółach tego jak długo Państwa dokument będzie archiwizowany, do kiedy będzie ważny certyfikat weryfikacji podpisu, jak odbywa się samo weryfikowanie, jak bardzo bezpieczny jest cały proces itp., mogą się Państwo dowiedzieć w zasadach stosowania DigiSign, dostępnych na: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1QSgDK3Q9exGgG5Fri0nixyzXNNnVi-_4
Dostępność podpisywania online
Zwracamy uwagę, że dostępność podpisywania Online może zależeć od tego, w którym kraju Państwo się znajdują, co wiążąco przyjmują Państwo do wiadomości. To samo dotyczy też prawnych i/albo faktycznych właściwości podpisywania Online.
Odpowiedzialność klienta
Odpowiadają Państwo za to, że sprawdzą Państwo sami wszystkie informacje dotyczące zgodności podpisywania Online z obowiązującą legislatywą w miejscu, w którym się Państwo znajdują. Przed pierwszym skorzystaniem i w trakcie korzystania z podpisywania Online mają Państwo obowiązek sprawdzić w znaczeniu poprzedniego zdania szczególnie informacje dotyczące jego treści, ważności, skuteczności, charakteru i praw, które z niego wynikają.
Odpowiedzialność raynet
Raynet nie ponosi odpowiedzialności za poprawność, ważność i kompletność stwierdzonych przez nią informacji dotyczących podpisywania Online gdzie indziej niż na terenie Czech.
Postanowienia końcowe
Stosunki wynikające z Umowy kierują się czeskim porządkiem prawnym i w ramach OZ (Kodeks cywilny). Umowa może być sporządzona w różnych wersjach językowych dla potrzeb użytkowników w poszczególnych państwach. Jednak językiem obowiązującym umowy jest język czeski, a w przypadku nieścisłości, rozbieżności interpretacyjnych lub różnic między wersjami językowymi umowy decydujące i wiążące jest brzmienie w języku czeskim. Postanowiliśmy również to, że kolizyjne postanowienia decydującego porządku prawnego i porozumień OSN (Organizacja Narodów Zjednoczonych) o umowach i międzynarodowym kupnie towarów nie zostaną zastosowane.
Prawa i obowiązki ustalone w artykule 5 tych Warunków i w punktach 7.4. - 7.9. i 8.7. - 8.8. tych Warunków pozostają ważne nawet po zakończeniu Umowy.
Który sąd podejmie decyzję?
Do wszelkich sporów, które mogą wyniknąć w związku z niniejszą Umową lub korzystaniem z CRM, właściwe są sądy Republiki Czeskiej. Jako Klient wyrażają Państwo również wyraźną zgodę, że do rozstrzygania wszelkich sporów i roszczeń związanych z korzystaniem z CRM (oraz związanych z Umową) miejscowo właściwym jest Sąd Rejonowy w Ostrawie, a w przypadkach, gdy właściwość rzeczowa należy do sądu krajowego w pierwszej instancji – Sąd Krajowy w Ostrawie.
Te Warunki nie nakładają na naszą stronę żadnych innych zobowiązań oprócz zobowiązań podanych w tych Warunkach.
Klauzula salwatoryjna
W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie tych Warunków jest nieważne albo niewykonalne, nie wpływa to na ważność i wykonalność pozostałych postanowień tych Warunków. Pozostają one ważne i wykonalne według warunków w nich ustalonych.
Brzmienie Umowy i tych Warunków stanowi jedyne i pełne porozumienie między nami odnoszące się do CRM i w pełni zastępujące jakiekolwiek wcześniejsze oświadczenia, rokowania, zobowiązania, wiadomości albo reklamowe informacje dotyczące CRM.
Załączniki warunków
Załącznikiem nr 1 tych Warunków jest też Cennik, który jest dostępny w aktualnym brzmieniu również na naszych stronach internetowych.
Te Warunki wchodzą w życie nie później niż 1 sierpnia 2025 r.
RAYNET s.r.o.Hlavní třída 6078/13, Poruba, 708 00 Ostrava, Czech Republic | Company ID no.: 26843820 | VAT No.: CZ26843820email: info@raynetcrm.com | phone: +420 553 401 520 | www.raynetcrm.com | Data box: titwfmkCompany registered in the Commercial Register maintained by the Regional Court in Ostrava under File No. C 28180