Jak zbudować świetną bazę kontaktów

5.03.2021zespół RAYNET
Hero Right Lines
Hero Left Lines
W bazie kontaktów CRM dane klientów są przechowywane w jednym miejscu. Jest dostępna z każdego miejsca, dzięki czemu od razu możesz zobaczyć historię współpracy z każdym klientem. Przyjrzyjmy się, jak stworzyć doskonałą bazę danych kontaktów i jak najlepiej ją wykorzystać.

Stwórz własne pola w Raynet

Jeśli istniejące pola nie wystarczają do zapisania danych klienta, możesz stworzyć własne. Możesz dodać je do wszystkich typów rekordów, a ich wygląd zależy tylko od Ciebie. Pola można skonfigurować jako pole tekstowe, listę rozwijaną, pole wyboru i wiele innych. Aby utworzyć nowe pola, przejdź do zakładki Ustawienia → Ustawienia rekordu → Wybierz typ rekordu → Ustawienia pola → Zarządzaj polami własnymi → Utwórz nowe pole. Szczegółową instrukcję znajdziesz tutaj, a krótką instrukcję wideo tutaj.

Wprowadź kontakty do Raynet za pomocą szablonów importu danych

Potrzebujesz dodać wielu klientów do Raynet jednocześnie? Skorzystaj z jednego z szablonów importu danych, które znajdziesz w Ustawieniach. Szablony te służą do przesyłania leadów, klientów, osób kontaktowych oraz produktów do Raynet. Szczegółową instrukcję znajdziesz tutaj, a poniżej możesz obejrzeć wersję wideo.
Jeśli masz więcej danych, niż możesz samodzielnie zaimportować, skontaktuj się z nami pod adresem: support@raynetcrm.com.

Strategicznie kategoryzuj swoich klientów

Możesz skategoryzować wszystkie swoje kontakty w Raynet zgodnie z własnymi potrzebami, wykorzystując trzy rodzaje pól:
  • Kategorie
  • Tagi
  • Pola Własne
Kategoriesą są oczywistym pierwszym wyborem przy podstawowej klasyfikacji klientów. Do każdej utworzonej kategorii możesz przypisać nie tylko nazwę, ale także kolor. W widoku listy od razu zobaczysz, do której grupy należy dany klient. Tworzenie kategorii jest niezwykle łatwe. Obejrzyj krótki samouczek wideo tutaj.
Tagi mają tę zaletę, że pozwalają przypisać dowolną liczbę etykiet do każdego kontaktu. Najczęściej używa się ich, aby wskazać, że klient spełnia konkretne kryteria, nad którymi zamierzasz dalej pracować. Na przykład, jeśli klient jest „VIP-em”, możesz zauważyć, że ma „WIELKI POTENCJAŁ”, mimo że przechodzi przez „ZMIANĘ MANAGEMENTU”. Opcję dodania tagów znajdziesz we wszystkich typach rekordów w lewym dolnym rogu.
Z łatwością filtruj i wyszukuj klientów oraz osoby kontaktowe według tagów, kategorii i pól własnych. Celem dobrze zbudowanego oprogramowania CRM jest umożliwienie znalezienia i przeglądania wszystkich istotnych informacji za pomocą zaledwie kilku kliknięć. A gdy potrzebujesz bardziej szczegółowych danych, z pomocą przychodzi zaawansowane filtrowanie.

Zaawansowane filtrowanie

W Raynet wszystkie dane są zgromadzone w jednym miejscu i logicznie powiązane. Dzięki temu możesz łatwo wyszukiwać i filtrować według różnych kryteriów, takich jak:
  • Za ile sprzedałeś swoje produkty/usługi danemu klientowi
  • Jak na nich trafiłeś
  • Który handlowiec się nimi zajmuje
  • Gdzie prowadzą działalność
  • I dziesiątki innych opcji filtrowania
W widoku listy kliknij przycisk „Filtr zaawansowany” i wybierz jedną z opcji. Zapisz filtry, z których często korzystasz, a następnie możesz przełączać się między nimi jednym kliknięciem. Zobacz, jak to zrobić.
Z łatwością eksportuj przefiltrowaną listę kont do pliku Excel. Wykorzystaj moc zaawansowanego filtrowania, aby dokładniej ukierunkować swoje kampanie marketingowe lub skorzystaj z integracji z narzędziami do e-mail marketingu.

Załączniki

Przesyłaj załączniki (pliki z Twojego komputera lub linki do plików online, dokumentów Google itp.) do każdego klienta (lub do każdego leada i spotkania). Dzięki aplikacji mobilnej możesz dodawać także zdjęcia i nagrania dźwiękowe jako załączniki. Na przykład zrób zdjęcie flipcharta i dodaj je do spotkania dwoma kliknięciami. Szczegółową instrukcję dotyczącą pracy z różnymi typami załączników znajdziesz w osobnym artykule.
(Maksymalny rozmiar jednego załącznika to 50 MB, a maksymalna pojemność pamięci to 1 TB, więc nie musisz się martwić o oszczędzanie miejsca.)

A co z RODO?

Przechowuj wszystkie kontakty w Raynet zgodnie z RODO. W sekcji Dodatki znajdziesz osobny zestaw narzędzi RODO, który pomoże Ci śledzić dane osobowe i wrażliwe bezpośrednio w Twoim systemie CRM. Po skonfigurowaniu narzędzie powiadomi Cię o wszystkich zarejestrowanych danych, do których potrzebujesz tytułu prawnego, oraz umożliwi anonimizację danych.
Polecamy również przeczytać
Szanse sprzedaży
03.05. 2021Raynet team
Szanse sprzedaży
Zyskaj doskonały wgląd w pracę swoich przedstawicieli handlowych. Sprawdź, co zadziałało, co nie, jakie szanse sprzedażowe są przed Twoim biznesem i na jakim etapie obecnie się znajdują.
Kalendarz
03.05. 2021Raynet team
Kalendarz
Jedyny kalendarz, który pozwala budować historię relacji z klientem.
raynet