Porównanie systemów CRM: które oprogramowanie CRM będzie najlepsze w 2025 roku?

Adela Mrazkova

11.05.2025

CRM

Porównanie systemów CRM: które oprogramowanie CRM będzie najlepsze w 2025 roku?

Loading...

Które oprogramowanie CRM jest najlepsze?

Dowiedz się, co potrafi każde z narzędzi CRM, aby móc wybrać najlepsze dla siebie i swojego biznesu. 👇

Livespace

Livespace to narzędzie CRM stworzone w Polsce, zaprojektowane do uporządkowania i skalowania procesów sprzedaży w firmach B2B. Koncentruje się na wspieraniu powtarzalnych, mierzalnych i przewidywalnych działań sprzedażowych. Wśród jego użytkowników znajdują się firmy z branż takich jak IT, finanse czy media.

Zalety 👍

Livespace oferuje wiele świetnych funkcji w przystępnej cenie, takich jak zintegrowana skrzynka E-mail z automatycznymi sekwencjami E-maili, czy rozbudowana sekcja raportowania. Jest zaprojektowany tak, aby był prosty i intuicyjny, co czyni go dostępnym dla użytkowników bez specjalistycznej wiedzy o CRM. Kolejną dużą zaletą jest obsługa klienta w języku polskim.

Wady 👎

Livespace brakuje niektórych podstawowych funkcjonalności, takich jak tworzenie ofert w systemie jako oddzielny rekord, a także niektórych zaawansowanych funkcji, jak automatyzacje zadań czy zaawansowane funkcje AI. Chociaż system ma być prosty, interfejs użytkownika może wydawać się nieco płaski i przestarzały.

Dla kogo jest odpowiedni?

Małe i średnie przedsiębiorstwa

Ile kosztuje Livespace?

Livespace oferuje następujące plany cenowe:

  • Base – 69 PLN / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Automation – 148 PLN / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Growth – 226 PLN / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Professional+ – 348 PLN / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)

HubSpot jako rozwiązanie dla całej firmy

HubSpot to duże narzędzie chmurowe typu CRM, skupione na automatyzacji komunikacji marketingowej i sprzedażowej. Pomaga zarządzać czterema obszarami – sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta i treściami.

Zalety 👍

Pod względem funkcjonalności HubSpot oferuje wszystkie podstawy CRM (Baza kontaktów–Szanse sprzedaży–Działania), co w połączeniu z dużą liczbą integracji z innymi usługami stanowi bardzo mocne zestawienie. Dodatkowo HubSpot oferuje podstawową, bezpłatną wersję.

Rozpoczęcie pracy z tym narzędziem CRM ułatwi obszerna baza materiałów szkoleniowych – od artykułów na blogu, przez samouczki wideo, aż po darmowe kursy w HubSpot Academy.

Wady 👎

Prawdziwa wartość HubSpota ujawnia się, gdy korzystasz z niego jako platformy „All-in-One”. Aby to było możliwe, musisz wykupić dostęp do wszystkich pięciu produktów.

CRM to tylko niewielka część HubSpota, więc prawdopodobnie wiele paneli i sekcji aplikacji pozostanie częściowo pustych. Może to przypominać wrażenie zasiadania w podstawowej wersji samochodu, gdzie wnętrze wypełnione jest zaślepkami zamiast paneli sterujących i technologii dostępnych dopiero w droższych wersjach. Trzeba się też liczyć z telefonami od działu sprzedaży HubSpota, zachęcającymi do przejścia na wyższy plan i dokupienia kolejnych funkcji.

Pod względem designu i przyjazności dla użytkownika, CRM HubSpot jest bardziej dostosowany do technicznie zorientowanych użytkowników, którzy często go preferują.

Dla kogo jest odpowiedni?

Małe, średnie i duże firmy

Ile kosztuje HubSpot?

HubSpot CRM oferuje cztery plany cenowe. Free i Starter kuszą na pierwszy rzut oka, ale zawierają tylko podstawowe funkcje i są pełne ograniczeń. Za bardziej zaawansowaną funkcjonalność, taką jak raportowanie czy automatyzacje, trzeba dopłacić w droższych planach.

Oferta wygląda następująco:

  • Free – 0 €
  • Starter – 15 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Professional – 90 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Enterprise – od 150 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)

    +Opłata wdrożeniowa: Należy uwzględnić jednorazową opłatę za obowiązkową konsultację wstępną, która wynosi 1470 € w planie Professional oraz 3420 € w planie Enterprise.

Microsoft Dynamics 365 – potężny, ale nieporęczny gigant

Dynamics 365 to solidne połączenie ERP i chmurowego CRM od Microsoftu. Obejmuje większość procesów firmowych – od przyjmowania zamówień i planowania, po rejestrowanie stanów magazynowych, danych finansowych i zasobów ludzkich.

Zalety 👍

Największą zaletą jest połączenie systemów ERP i CRM. Zamiast używać kilku oddzielnych systemów, można korzystać z pełnego pakietu aplikacji Microsoftu zintegrowanych w jedno rozwiązanie. Masz pewność pełnej kompatybilności z Outlookiem, Office 365, SharePointem, Power BI i innymi produktami z rodziny Microsoft.

To rozwiązanie klasy enterprise, które przy odpowiednim budżecie pozwala uzyskać praktycznie wszystko.

Wady 👎

Microsoft Dynamics to zasadniczo rozwiązanie on-premise wymagające dostosowania. Oznacza to konieczność uwzględnienia wyższych kosztów. Nie obejdzie się też bez partnera integracyjnego.

Jeśli szukasz łatwego w obsłudze narzędzia CRM, lepiej rozejrzeć się za innym rozwiązaniem. Większość użytkowników wskazuje, że interfejs nie jest zbyt przyjazny. Zwłaszcza na początku opanowanie go wymaga sporo wysiłku.

Dla kogo jest odpowiedni?

Duże firmy

Ile kosztuje Microsoft Dynamics 365 Sales?

  • Dynamics 365 Sales Professional – 60,80 € / użytkownik / miesiąc
  • Dynamics 365 Sales Enterprise – 88,90 € / użytkownik / miesiąc
  • Dynamics 365 Sales Premium – 126,40 € / użytkownik / miesiąc
  • Microsoft Relationship Sales – 151,60 € / użytkownik / miesiąc

Wszelkie modyfikacje systemu są bardzo kosztowne. Dodatkowo, koszty wdrożenia mogą sięgać milionów.

Pipedrive oferuje raporty i automatyzację procesów

Jak sama nazwa wskazuje, to estońskie narzędzie CRM w chmurze koncentruje się przede wszystkim na sprzedaży i lejku sprzedażowym. Umożliwia planowanie działań sprzedażowych oraz ich analizę, co prowadzi do poprawy wyników sprzedaży.

Zalety 👍

Pipedrive to jeden z liderów rynku CRM i oferuje wszystkie funkcje, jakich może potrzebować handlowiec. Posiada zaawansowane automatyzacje i oferuje m.in. skrzynkę E-mail – bezpośrednią integrację z kontem E-mail. Duża liczba integracji pozwala na połączenie z innymi aplikacjami i usługami.

Wady 👎

Pipedrive sprawdza się głównie w start-upach oraz firmach z małym zespołem i prostym procesem sprzedaży. Dla większych zespołów, które przechowują dużo danych, przestaje być dobrze zorganizowany i stabilny. Design jest bardzo technokratyczny, co nie każdemu może odpowiadać.

Pipedrive jest dostępny w wielu językach, ale tłumaczenia nie zawsze są w pełni jasne i zrozumiałe.

Jeśli potrzebujesz ponadstandardowego wsparcia, możesz się rozczarować zakresem obsługi klienta – zależy on od planu cenowego. Plan Advanced i wyższe mają dostęp do czatu, a tylko Power i Enterprise umożliwiają wsparcie telefoniczne.

Dla kogo jest odpowiedni?

Małe i średnie firmy

Ile kosztuje Pipedrive?

Pipedrive możesz testować za darmo przez 14 dni. Po zakończeniu okresu próbnego należy wybrać jeden z pięciu płatnych planów:

  • Essential – 14 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Advanced – 29 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Professional – 49 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Power – 64 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Enterprise – 99 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)

Jeśli chcesz więcej funkcji, musisz dopłacić. Choć plan Essentials oferuje przydatne podstawy, takie jak import i eksport danych, pola własne, konfigurowalne lejki itp., to aby dostosować szablony E-maili, automatyzować procesy lub w pełni zsynchronizować E-maile, należy przejść przynajmniej na plan Advanced.

Dodatkowe dodatki – LeadBooster i Prospector – można dokupić niezależnie od miesięcznej subskrypcji.

Różnice między Raynet i Pipedrive CRM opisujemy w osobnym porównaniu.

Raynet CRM – popularny wybór do zarządzania sprzedażą

Raynet to dobrze zorganizowane i intuicyjne narzędzie CRM. Główna rola Raynet polega na zarządzaniu osobami kontaktowymi i szansami sprzedaży, aby każdy handlowiec w zespole miał pełen przegląd sytuacji u każdego Klienta.

Zalety 👍

Raynet został zaprojektowany tak, aby był jak najprostszy i jak najprzyjemniejszy w użyciu. W porównaniu do dużych systemów CRM jest łatwy do zrozumienia, a szkolenie przebiega bardzo szybko.

Często chwalony w opiniach użytkowników za doskonałą obsługę klienta dostępną zarówno na czacie, jak i przez telefon, z krótkim czasem reakcji. Posiada konsultantów online i w terenie, którzy pomogą w konfiguracji systemu CRM lub zaproponują odpowiedni model przechowywania danych. Wszystko to dostępne jest w języku polskim.

Wady 👎

Raynet został opracowany tak, aby użytkownik szybko go zrozumiał i nie był przeładowany funkcjami, z których korzysta jedynie niewielki odsetek użytkowników. Oznacza to, że może nie spełnić wymagań dużych lub bardziej zaawansowanych korporacji.

Jak w przypadku niektórych wspomnianych już systemów CRM, istnieje wiele sposobów na dostosowanie i rozbudowę Raynet, ale nie ma możliwości modyfikacji poza jego aktualną funkcjonalność.

Dla kogo jest odpowiedni?

Małe, średnie i duże firmy

Ile kosztuje Raynet?

Raynet CRM można testować za darmo przez 30 dni, a następnie należy wybrać jeden z trzech planów, które różnią się zakresem funkcji i limitami:

  • Start – 390 CZK / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Professional – 740 CZK / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Enterprise – 1 490 CZK / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Dodatkowo płatne są Automatyzacje oraz Elektroniczny podpis.

Rozpocznij swój 30-dniowy okres próbny już dziś

Wypróbuj za darmoLeft Lines

Salesforce oferuje skalowalność i elastyczność

Salesforce to popularna chmurowa platforma CRM, znana ze swojej skalowalności i możliwości dostosowania. Pomaga dużym firmom rejestrować i analizować informacje z różnych obszarów, takich jak sprzedaż, marketing i wiele innych.

Zalety 👍

Zawiera zdecydowaną większość potrzebnych funkcji. Znany jest z rozbudowanych narzędzi analitycznych oraz funkcji konfigurowalnego pulpitu (Dashboard).

Dodatkowo może być swobodnie dostosowywany przez wdrożeniowców, którzy są powszechnie dostępni na całym świecie.

Wady 👎

Salesforce jest dość drogi i skomplikowany. Może być nieporęczny, zbyt złożony i w wielu przypadkach przypomina „strzelanie z armaty do muchy”.

Nie obejdzie się bez inwestycji we wsparcie przy wdrożeniu i szkoleniu z konsultantem. Salesforce dostarcza jedynie platformę – wdrożenia realizowane są przez sieć partnerów wdrożeniowych.

Recenzje wskazują, że użytkownicy nie są zadowoleni z obsługi klienta.

Dla kogo jest odpowiedni?

Duże firmy

Ile kosztuje Salesforce?

Salesforce to jedno z najdroższych rozwiązań opisanych w tym artykule. Aby skorzystać z zaawansowanych funkcji, trzeba wybrać jeden z wyższych planów:

  • Starter Suite – 25 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Professional – 80 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Enterprise – 165 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Unlimited – 330 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Unlimited+ – 500 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)

SugarCRM można dostosować

SugarCRM to największy open-source’owy system CRM na świecie. Celem tego narzędzia CRM jest umożliwienie handlowcom i innym pracownikom firmy obsługi wszystkiego w jednym systemie, bez konieczności przełączania się między narzędziami, dzięki integracji wszystkich pozostałych rozwiązań.

Zalety 👍

SugarCRM to rozwiązanie open-source, które pozwala firmie dostosować funkcje dokładnie do swoich potrzeb.

Wady 👎

To dość przestarzała platforma, co mocno odbija się w wyglądzie i UX. Biorąc pod uwagę, jak rozbudowany jest ten system CRM, sprawia wrażenie zagraconego.

Dla kogo jest odpowiedni?

Średnie i duże firmy

Ile kosztuje SugarCRM?

SugarCRM bardziej opłaca się większym firmom, ponieważ jest to droższe rozwiązanie. Do wyboru są następujące plany:

  • Essentials – 19 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Advanced – 85 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Premier – 135 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)

Zoho CRM oferuje bogaty zestaw funkcji

Zoho CRM, działający w chmurze, ułatwia konwersję leadów i sprzedaż. Umożliwia planowanie działań sprzedażowych oraz ich analizę, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży.

Zalety 👍

Zoho to przystępne cenowo narzędzie CRM, które pod względem funkcji pokrywa wszystkie podstawowe potrzeby.

Mimo że Zoho CRM jest używany na całym świecie, interfejs użytkownika można przełączyć na język polski.

Wady 👎

Interfejs użytkownika Zoho CRM nie jest tak intuicyjny, jak można by oczekiwać po innych platformach.

Kolejną wadą jest brak integracji z polskimi narzędziami, np. systemami księgowymi.

Dla kogo jest odpowiedni?

Małe i średnie firmy

Ile kosztuje Zoho CRM?

Zoho możesz testować za darmo przez 15 dni. Następnie można wybrać jeden z kilku planów:

  • Standard – 14 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Professional – 23 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Enterprise – 40 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)
  • Ultimate – 52 € / miesiąc / użytkownik (płatność roczna)

Oprócz tradycyjnych planów Zoho daje możliwość połączenia narzędzia CRM z innymi produktami z rodziny Zoho. Do wyboru są dwa różne pakiety – CRM Flex i CRM Plus.

Które oprogramowanie CRM wybrać?

Najlepszy CRM to taki, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i spełnia Twoje oczekiwania. Dlatego warto wcześniej określić na przykład:

  • Do czego konkretnie system CRM ma Ci pomóc,
  • Czego od niego oczekujesz,
  • Jakiej wielkości jest Twoja firma i ilu użytkowników będzie korzystać z systemu.

Wszystkie rozwiązania oferują podstawową funkcjonalność CRM. Dlatego warto też zdecydować, które inne narzędzia mają być zintegrowane z wybranym systemem CRM. Nie każdy system pozwala na integrację z aplikacją, której już używasz w swojej firmie.

Gdy masz już swoich faworytów, sprawdź ich referencje. Szukaj firm z podobnej branży i o zbliżonej wielkości. Prawdopodobnie mają podobne potrzeby, a jeśli są zadowoleni z używanego narzędzia CRM, istnieje duża szansa, że dane rozwiązanie sprawdzi się także u Ciebie. Pomocne są również publiczne recenzje na stronach takich jak Capterra czy G2. Co więcej, zawsze warto dokładnie przetestować system CRM podczas darmowego okresu próbnego i przekonać się, czy Ci odpowiada.

CRM
Dla kogo odpowiedni
Ocena Capterra*
Ocena G2*

Livespace

Małe i średnie firmy

⭐ 4,7

(37 opinii)

⭐ 4,3
(12 opinii)

HubSpot

Małe, średnie i duże firmy

⭐ 4,5

(4 386 opinii)

⭐ 4,4

(12 308 opinii)

Microsoft Dynamics 365

Duże firmy

⭐ 4,4

(5 804 opinie)

⭐ 3,8

(1 601 opinii)

Pipedrive

Małe i średnie firmy

⭐ 4,5

(3 051 opinii)

⭐ 4,3

(2 465 opinii)

Raynet

Małe, średnie i duże firmy

⭐ 4,9

(27 opinii)

⭐ 4,7

(34 opinie)

Salesforce

Duże firmy

⭐ 4,4

(18 850 opinii)

⭐ 4,4

(23 285 opinii)

SugarCRM

Średnie i duże firmy

⭐ 3,8

(413 opinii)

⭐ 4,0

(1 066 opinii)

Zoho CRM

Małe i średnie firmy

⭐ 4,3

(6 957 opinii)

⭐ 4,1

(2 749 opinii)

*Oceny aktualne na dzień 19 maja 2025 r.

Jeśli potrzebujesz praktycznego, prostego i intuicyjnego CRM, prawdopodobnie najlepiej sprawdzi się Raynet lub Pipedrive. Porównanie tych dwóch systemów znajdziesz w osobnym artykule.

Dla większych firm o bardziej złożonych potrzebach i wyższych budżetach bardziej odpowiednie mogą być Salesforce lub Microsoft Dynamics 365.

Bez względu na to, który z tych systemów CRM wybierzesz, będzie to krok naprzód. Wszystkie mają niezaprzeczalne zalety i są potężnymi narzędziami sprzedażowymi w porównaniu do arkuszy Excela. 💪

Blog author photo

Adél zdobywała doświadczenie w firmach e-commerce i SaaS jako brand managerka skupiona na treściach. Teraz wykorzystuje je w marketingu produktowym, łącząc to, co potrafi CRM, z tym, co klienci potrzebują usłyszeć – w sposób jasny i zrozumiały.

Wskazówki i triki sprzedażowe prosto na twój e-mail | Raynet CRM

Dawka wiedzy sprzedażowej, trików i sprawdzonych praktyk CRM. Zapisz się już teraz!

raynet
Raynet Logo
Ikona flagi PolskiZapewniamy obsługę klienta w języku polskim
Aplikacja mobilna
Pobierz aplikację z App StorePobierz aplikację z Google Play
Zapisz się do newslettera