Jan Korpas
20.04.2025
Sprzedaż
Loading...
Automatyzacja to zestaw narzędzi, które eliminują czasochłonne i powtarzalne czynności. W biznesie pozwala pozbyć się między innymi takich zadań, jak:
Wszystkie te działania pochłaniają mnóstwo czasu. Sprzedawcy wykonują je wielokrotnie – codziennie, co tydzień lub co miesiąc, zawsze według tego samego schematu. Te zadania może z łatwością przejąć „robot”. Dzięki automatyzacji handlowcy mają wolne ręce i głowy, by zajmować się tym, czego maszyna nie zrobi – sprzedażą i budowaniem relacji z klientami.
Wiele procesów biznesowych można zautomatyzować przy użyciu oprogramowania CRM. Wystarczy ustawić, jakie aktywności chcesz automatyzować i w jaki sposób mają być wykonywane. Następnie określasz sytuacje, które będą uruchamiać automatyzację.
W Raynet można tworzyć automatyzacje na podstawie gotowych szablonów lub samodzielnie skonfigurować własne. Każda z nich składa się z trzech elementów:
Więcej o automatyzacjach w Raynet przeczytasz w artykule, który o nich napisaliśmy. W przypadku innych automatyzacji, których nie obsługuje system CRM, możesz skorzystać z platformy Make.com – łatwo połączysz ją z Raynet.
Każde zadanie, które wykonujesz wielokrotnie i nie wymaga głębszej analizy, można zautomatyzować.
💁 Wpisywanie informacji o kliencie do systemu CRM jest czasochłonne, ale może się odbywać automatycznie. Na przykład dzięki połączeniu Raynet z formularzem kontaktowym na twojej stronie internetowej. Za każdym razem, gdy ktoś wypełni formularz, dane zostają zapisane jako nowy rekord w twoim CRM.
W ten sposób wszystkie leady trafiają do systemu CRM w momencie ich przesłania, bez konieczności ręcznego przepisywania. A dział sprzedaży może skontaktować się z nimi jak najszybciej.
✏️ Z leada automatycznie tworzy się transakcja. Wszystkie dane o leadzie wraz z aktywnościami, wydarzeniami czy całą komunikacją są przenoszone do transakcji.
Nie musisz ręcznie zapisywać informacji o spotkaniu z klientem czy wysłanym zapytaniu mailowym. Dzięki temu nic nie umknie twojej uwadze.
✅ Pozyskanie nowego leada wiąże się z szeregiem kolejnych kroków, które musi wykonać handlowiec. Aby nic nie umknęło, ustaw automatyzację, która uruchomi się po dodaniu nowego leada i automatycznie stworzy zadanie w CRM.
Handlowiec zobaczy, że ma np. wysłać nowemu kontaktowi ofertę lub umówić spotkanie. Może od razu przystąpić do działania, nie zastanawiając się, od czego zacząć.
💻 Nie trać czasu na ciągłe pisanie tego samego. Dzięki automatyzacji stworzysz dokumenty, w których dane o kliencie i elementy transakcji uzupełniają się same. Niczego nie pominiesz i nie ryzykujesz błędów.
Dodatkowo, cały proces będzie dużo szybszy. Zwłaszcza przy ofertach kluczowy jest czas – jeśli nie prześlesz klientowi szczegółów na czas, transakcja może nie dojść do skutku.
☝️ Istnieją zadania, które musi wykonać sam handlowiec, ale nie musi o nich pamiętać – bo przypomni o nich automatyzacja. Na przykład powiadomi Cię za każdym razem, gdy w systemie CRM pojawi się nowy lead, albo przypomni o zbliżającym się wygaśnięciu umowy. Dzięki temu na czas skontaktujesz się z klientem i załatwisz wszystkie niezbędne sprawy.
Ustaw zautomatyzowane powiadomienia dla dowolnego dokumentu, transakcji lub wydarzenia. Stają się one twoim asystentem biznesowym, który dba o to, żebyś o niczym nie zapomniał.
📩 W sprzedaży kluczowa jest szybkość. Jeśli nie odezwiesz się do potencjalnego klienta na czas, zrobi to konkurencja.
Sam Raynet nie komunikuje się w Twoim imieniu z klientami, ale jeśli połączysz go z narzędziem do e-mail marketingu (np. Mailchimp), możesz automatycznie wysyłać choćby zaproszenia na spotkanie czy spersonalizowane wiadomości. Dzięki temu możesz dotrzeć do klientów szybciej i zapewnić im odpowiednią opiekę.
Działa to tak, że w systemie CRM kontaktowi jest automatycznie przypisywany tag na podstawie określonego warunku, a następnie kontakt jest przekazywany do Mailchimpa. Tam, dzięki własnej automatyzacji, narzędzie wyśle e-mail w oparciu o przydzielony tag.
📅 Szukanie wolnych terminów spotkań może być prawdziwą udręką. Kalendarz to pewne ułatwienie, ale można pójść o krok dalej – skorzystać z automatyzacji.
Dzięki połączeniu z Calendly przez platformę Make.com szybko wyślesz klientowi link do systemu rezerwacji, w którym samodzielnie wybierze pasujący mu termin. W ten sposób umawianie spotkania przebiega bez zbędnych ustaleń i od razu trafia do Twojego kalendarza.
Twój system CRM i inne zintegrowane z nim narzędzia pomogą ci w automatyzacji biznesu. Korzystają one z danych, które zapisujesz w CRM, i przejmują wszystkie powtarzalne zadania, zabierające Twój czas i energię. Raynet oferuje 50 automatyzacji miesięcznie za darmo, a gdy to nie wystarczy, możesz przejść na jeden z płatnych planów.
Nie masz jeszcze systemu CRM? Wypróbuj Raynet za darmo przez 30 dni, bez zobowiązań.
Jan zajmuje się sprzedażą i marketingiem od 2007 roku, zdobywając doświadczenie w branży e-commerce i prowadząc własną firmę. Obecnie jest odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych użytkowników Raynet.
Dawka wiedzy sprzedażowej, trików i sprawdzonych praktyk CRM. Zapisz się już teraz!